Concert kamerkoor Ad Novum

Zaterdag 10 maart, 20.00 uur, Franse Kerk

Het Voorburgs kamerkoor 'Ad Novum' is een a-capella koor bestaande uit zo’n 35 koorzangers, onder de enthousiaste directie van Peter van der Leeuw. Op 10 maart zal Ad Novum in de Franse Kerk, Franse Kerkstraat 24, in Voorburg een concert verzorgen met als centraal thema 'Klankkleur'.

Het koor richt zich op een breed repertoire, van Renaissance tot heden, zowel religieus als wereldlijk. Werken van allerlei componisten vanaf de 16-de eeuw tot nu, van Jacques Arcadelt tot Hendrik Andriessen, zullen ten gehore gebracht worden. Het programma is opgebouwd uit muziek, die betrekking heeft op kleur: kleuren van vogels, bloemen en natuur, dagenraad en zonsondergang, maar ook van kleuren in de liefde.

Aan het concert zal worden meegewerkt door de sopraan Aylin Sezer. Eind 2017 won zij de Schaunard Award van Place de l’ Opera voor de meest indrukwekkende vocale prestatie van een Nederlandse operazanger(es) in 2017. Aylin wordt op de vleugel begeleid door Erwin Rommert Weerstra.

Het concert begint om 20:00 uur. Kaarten zijn te koop vlak voor het concert bij de ingang van de Franse Kerk (€ 16,00) of in de voorverkoop (€ 15,00) bij de leden van het koor, respectievelijk per e-mail: info@kamerkooradnovum.nl.